The Whitesunday Islands

25 oktober 2011 - Eungella, Australië

Dag iedereen,

gisteren hebben we een ganse dag op het water gespendeerd en soms ook in het water. De zeiltocht met de catamaran naar The Whitesunday Islands was fantastisch. We hebben geluk met het weer want hoe meer naar het zuiden we rijden, hoe beter het weer wordt. In Cairns waar we gingen duiken en snorkelen naar het Great Barrier Reef is het blijkbaar al gans de week slecht weer. Gelukkig zijn we daar dus niet lang gebleven.

Gisteren dus vroeg op want om 7u10 kwam het busje ons oppikken. Kort daarna zaten we aan boord en om 8u het ruime sop gekozen. Het weer was zeer zonnig met momenten, bewolkt met andere momenten maar het is wel (behalve 1 zeer korte regenbui) droog gebleven. Door het betere weer was ook de zee een stuk rustiger dan vorige keer en Sabien heeft geen enkele last gehad van zeeziekte zodat zij ook optimaal kon genieten van deze dag. Het snorkelen was zeer mooi en we hebben zeer mooie koralen en vissen gezien. Op momenten zwommen we zelfs tussen een school vissen, heel tof om mee te maken.

Na het snorkelen hebben we dan koers gezet naar Whitehaven Beach, een strand dat op lijst met mooiste stranden ter wereld in de top-10 staat. Zoals in  de boekjes he, hagelwit strand, prachtig blauw water, na enkele meter strand begint het regenwoud, enkel de blauwe hemel was niet aanwezig maar gelukkig hebben we in dat uurtje daar bijna voortdurend zon gehad.

Daarna barbecue aan boord gegeten om dan verder te varen tussen al die 74 eilanden om dan uiteindelijk terug richting kust te varen. Rond 18u waren we terug aan land. Wel niet zonder gevolgen, beiden zijn we mooi verbrand door ganse dag op zee te zitten. We hebben nochtans regelmatig ingesmeerd maar het heeft niet mogen baten. Gelukkig hebben we beiden goed geslapen en hadden we geen last van het verbrand zijn. Leve de after-sun...

Deze morgen dan Airlie Beach achter ons gelaten en koers gezet naar ons volgende stop: Eungella waar we nu zitten. Voor een verandering zitten we hier niet aan de kust maar in het regenwoud in de hellingen. Gelukkig is er wel internet-verbinding want gsm-ontvangst bestaat hier niet. Straks een wandeling gaan maken in het regenwoud, dan zijn we ook even uit de zon zodat onze huid kan bekomen van gisteren. Morgen dan koers naar Rockhampton waar we vertrekken voor onze avonturenpackage of Fraser Island, maar dat is voor later.

Zo, dit was het dan voor nu.

Tot later.

Groetjes Kevin en Sabien

1. Silvie Rammelaere:
    25 oktober 2011
    Hey Sabien & Kevin

Ben blij te horen dat alles goed gaat met jullie! Den tijd gaat snel voorbij e!
    Geniet ervan!

Groetjes Silvie
  2. Lindsay:
    25 oktober 2011
    Tof dat jullie nu wel hebben kunnen genieten van jullie wateravontuur.
    Verzorg jullie velletje maar goed!!!
    Is dat normaal dat als jullie naar het zuiden rijden het mooier weer wordt? Ik dacht dat dat aan de andere kant van de wereld net omgekeerd was. (Of is dat nu dom van me?)
    Groetjes
    Lindsay
  3. Annelies:
    26 oktober 2011
    Hallo Kevin en Sabien

Sorry dat het zo lang geleden is dat jullie van ons gehoord hebben! We zijn wel trouwe lezers van jullie blog! Heel leuk om over al jullie avonturen te lezen. Ik kon me het zo voorstellen, in die halve duikboot met al die zieke mensen... Ik zou er ook bij horen ;-)
    Geniet nog van jullie prachtige reis!
    Vele groetjes van ons en een dikke zoen van Helena die onderaan al één heel mooi tandje heeft.
  4. katrien en yves:
    26 oktober 2011
    hallo reizigers;

er komt maar geen einde aan jullie mooie vehaal , heel leuk! Niet te geloven dat jullie al 3 weken op reis zijn . Geniet nog maar van jullie laatste weekje in het verre down under.Toch zouden we jullie stilaan willen weerzien.( daar zijn mama s en papa s nu eenmaal voor gemaakt he):) hier alles rustig, zonnig maar fris . end last but not least , ben een weekje in verlof. dikke knuffel mama en papa